با توام شهروند ایرانی
کرونا آمدست مهمانی
گرچه در اصل زاده ی چین است
فارغ از دین و جمله آیین است
گرچه یک میهمان ناخواندست
هر کجا رفته پشت در ماندست
گوییا دست بر نمی دارد
مرغش انگار پا یکی دارد
به تمامی حیله های عجیب
می رود جا به جا بدون رقیب
با وجودی که ماهرانه گم است
چند روزیست میهمان قم است
گوییا قصد دارد از آن جا
سر کشد جا به جای ایران را
کور و روشن نمی کند انگار
جانشین وزیر و هم بیکار
کارمند و مغازه دار و پزشک
پولدار و فقیر و خوشگل و زشت
جملگی پیش او کم آوردند
گرچه با خود پیام آوردند
که نترس ای رفیق از ویروس
خویشتن را نکن برایم لوس
این دوا دارد و دوایش هست
شستن دست با هر آنچه که هست
این علاجش ندادن دست است
روی بوسی و گشت در دشت است
آن چه باید به فکر او باشیم
جملگی روبروی او باشیم
رندی برخی از حریفان است
دزدی و ظلم بر ضعیفان است
کیسه دوزی بعضی از ایشان
برده حتی قرار بی دینان
کاش ویروس آمده از چین
هوشمندانه از یسار و یمین
تاخت می کرد سوی نامردی
تا زند بیخ درد بی دردی
امید که هموطنان رعایت کنند