شنبه ۳ آذر
تشنگان شعری از علی معصومی
از دفتر مثنوی های کبود نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ ۱۷:۰۱ شماره ثبت ۸۱۶۴۴
بازدید : ۱۰۰۵ | نظرات : ۱۰
|
آخرین اشعار ناب علی معصومی
|
تشنگان
جرعه ای کو تا بریزم در گلوی تشنگان
مهلتی کو تا بنوشم از سبوی تشنگان
آی ای باران ترین اشک زلال آسمان !
قطره ای ارزانیم کن از وضوی تشنگان
وای از آن روزیکه گم گردد نگاه چشمه ای
چون بیابان عطش در جستجوی تشنگان
چاره کن یارب مسیری تا که بار دیگری
رخنه ای سازم به شهر تو به توی تشنگان
قاصدی در پرده میگوید که نزدیک هم اند
جرعه نوشان بقا با سمت و سوی تشنگان
سنگ بد عهدی مزن هر جام خاک آلوده را
کوزه ای بشکسته گردد آبروی تشنگان
در بیابان عطش هر قطره گوهر میشود
گر بگوید نکته ای از خُلق و خوی تشنگان
در تکاپوی بهارم تا که از باران عشق
نغمه ای گردم به سازِ "های و هوی" تشنگان
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.