سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 10 فروردين 1403
  • همه پرسي تغيير نظام شاهنشاهي به نظام جمهوري اسلامي ايران، 1358 هـ‌.ش
20 رمضان 1445
  • شب قدر
Friday 29 Mar 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    جمعه ۱۰ فروردين

    بذرهای نقره

    شعری از

    سیده نسترن طالب زاده

    از دفتر رودخانه های برفی( کلاسیک) نوع شعر غزل

    ارسال شده در تاریخ شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ ۲۲:۵۷ شماره ثبت ۸۰۵۱۹
      بازدید : ۸۱۰   |    نظرات : ۰

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    آخرین اشعار ناب سیده نسترن طالب زاده

    بذرهای نقره ،بر سه رنگ پرچمی فشانده ماه
    بیقرار و جانگداز و پرشکیب رستنی دوباره، آه
    سرخ٘ مویه ،میتراود و خروش پردرفش کاوه ها
    ساحران خیره سر ،در ردای ژنده ،خرقه- پاره آه

    در فرود بیشه شیرهای خفته در غلاف آفتابزار
    بر فراز کوهها، عقابها نگر نشسته غمفسرده بال
    در نهیب شغالبچگان، نیمه شب پر ازدحام باد
    در سکوت، سروها خموش مانده ، سالهای سال

    مردمان به منجلاب دردها مرده در جنوبگان
    رهزنان ،هرزه پو و پستخو به هر کرانه ای روان
    در خزانمان ،شکسته پرده -پونه های شیشه -بو
    ای سپهر آریای ، تا کجا !ستم چنین ،جفا چنان

    سوگ٘ چامه ها کجا عیان کند غم سترگ دل
    تا به جبهه میکشند،، قیام سرخ و سبز کربلا
    مرده باد آنکه نام پاک مردمان ،به عاریت برد
    مرده باد زردی جهل و ظلمهای  زیر گنبدی طلا


    بر صلیب این ستم ،به ناکجا فکنده چشمها
    بر طلوع بامداد تازه ای، بسته ایم امید خود
    نتفشان و پرغزل نشسته ایم، تا بهار فرنشان
    دامنی پر از مریم و یاس و سوسن سپید خود

    پرنده میپرد ،ولی ارتعاش دوردست بالهاش
    در رگ شکوه ابرها ، جاودانه میشود ،شبانه ای
    آن ستاره ای که سوخت ،در تب پگاه هر سحر
    آبگینه های آسمان بینشانه میشود ،شبانه ای
     
    ۷
    اشتراک گذاری این شعر

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0