شنبه ۳ آذر
|
دفاتر شعر زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
آخرین اشعار ناب زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
|
پنج کوتاهِ کلاسیک، از کتاب دلگویههای بانوی احساس:
۱
شدم، در عشقِ تو، لیلای مجنون
شد احساسِ درونم، غرقهی خون
نمیخواهی بفهمی، هرگز این را
که میبارد دلم، در هجرت اکنون
۲
شکستی، قلبِ چون آیینهام را
دل و، حسّ دلِ بیکینهام را
شدم لیلای مجنونت؛ ولی تو
نکردی، التفاتی، سینهام را
۳
پناهِ لحظههای شورشِ قلبِ شکسته
بخوان حسّی، که از مهرت میانِ جان نشسته
نگو بردار، دست از عاشقیهای دلِ خویش
که بس مجنون شده، لیلای قلبِ زار و خسته
۴
دل از دستِ زمانه، گشته پرخون
و احساسم شده، لیلای مجنون
دلم تنگ است؛ همچون غنچهی گل
که پُرپیچ است و تو بر تو وُ میگون
۵
زدم سازِ دلی، با تار و پودم
تمامِ مهرِ خود با تو، نمودم
شدم مجنونترین، لیلای عاشق
از احساسم، به غیر از تو، زدودم
***
پنج تک بیت، از لابلای اشعار کتاب ققنوس احساس:
۱
میشوم لیلای مجنونِ دلِ آوارهها
کاش روزی تو، رفو سازی دلم، زین پارهها
۲
این التهابِ مانده در قلبِ پر از خون
لیلای دل را کرده بس شیدا و مجنون
۳
دل شد کنون، یک جامِ غم؛ یک کاسهی خون
دل شد کنون، لیلای بیپروای مجنون
۴
مجنونِ تو، شد در تمامِ لحظههایش
لیلای شیداگشتهی احساسِ خسته
۵
همچو دیوانِ غزل، میلِ بغل دارد دلم
لیلیِ مجنون شدهست این دخترِ حسّاسِ دل
زهرا حکیمی بافقی، کتابهای دلگویههای بانوی احساس و ققنوسِ احساس
سپاس از نگاهِ مهرانگیزتان بر شاعرانههایم!
|