جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر محمد حسن زاده چلچله
آخرین اشعار ناب محمد حسن زاده چلچله
|
جشن عاطفهها
تو بیا در جَشنِ ما
هم صدا با بچهها
میهمانِ سفرهها
سفره یِ دلهایِ پاک
تو بیا در آبِ ناب
درشنایِ ماهیان
سازِ شادی کوک کن
با صدای نابِ آب
تو بیا پروانهوار
دور شمع عاشقان
همصدایِ بلبلان
هم نوای عود و تار
تو بیا در آسمان
آسمانِ تارِ ما
تا کند فوّارهها
نورها چون آتشفشان
گو که جشن است جشن نیکان
هدیه دادن، شاد باشان
جشن و شادی دورِ آتش
حلقههایی از مردمان
هر که خواهد، هر چه دارد
گو بیاید، گو بیارد
تا شود دلهایی خوش
با هدیههامان، کادو پیچان
گو بیاید هر که خواهد
گو بیارد هر چه دارد
تا که سفره پهن گردد
سهم دنیا بخش گردد
غصهها محو گردد
شادیها پخش گردد
تا که ریزد آب باران بر زمینِ یکنواخت
تا که سیراب گردند همه گلهای ناز
تا نمیرد شاعری کُنجِ اتاق
از غمِ خشکیدنِ گلهای باغ
تا سُراید شعری از نخشکیدن هنوز
از سیب، از زندگی،
از عشق ورزیدن هنوز
تا من و تو ما شویم،
از عشق از عاطفه از نور
تا بخوانیم زندگی هست
چون سیب هست هنوز
تو بیا ای افتخار
ای یکی از گلهایِ باغ
تا که پُر گردد این جشن ما
از همه گلهای ناب
از کتاب " صدف های ساحل" نشر مدید 1396 محمد حسن زاده چلچله
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
هزاران درودبر شما