دوشنبه ۲۸ آبان
|
دفاتر شعر ولی اله بایبوردی
آخرین اشعار ناب ولی اله بایبوردی
|
خاکی به کجا ناظر هر جا که نگاهی هان
صحرایی و دریایی کوهی به سما هر آن
هر جلوه تجلّی حق ، رؤیت ز خدا جانا
با مرگ شویم احیا ، احیایِ ممات هر جا
هر جایی از این هستی هر چند که خود فانی
آن عاشق دانایی ، علمی طلبد آنی
بر خلقِ خدا خدمت ، فارغ ز سرا فانی
حاجت گه هستی او ، ما فانی و او مانی
سلطان جهان هستی آن خالق بی همتا
خاطر دل ما خلقی ، هر چیز جهانی را
هر چند گدایان ما ، درگاه خدایی را
حاجت گه هستی او ما جلوه ای از زیبا
ارباب هنر را ما ، تلمیذ به هر جایی
زانوی ادب کن حفظ ای ساکن دانایی
دل جام منیر آمد پر می ز قدح ساقی
ساقی قدحی پر کن از باده آفاقی
اظهار وجود آمد دل سجده کند هرجا
قد خم کندش قایم ، با باد نسیم افزا
تعظیم کند هر جا حمدی بکند جانا
با هر قدمی شکری ، حُکمی بکند اجرا
ای عاشق تنهایی ، مجنون صفتان با ما
پی قامت لیلایی ، مجنونی و با لیلا
کن ختم کلامی را ، آغاز شود پایان
جانا هنر آموزی ، بی علم نه جاویدان
ولی اله بایبوردی
|
|
نقدها و نظرات
|
سلام استاد میناآباد ارجمند سپاس از همراهی تان تقدیمی : درد عشقی هست هر جایی نما گر چه درمانی به دارویی دلا آن طبیبی را برایت معرفی درد را درمان ،چو هر یک اولیا ولی اله بایبوردی 08 / 08 / 1398 | |
|
سلام استاد خسروی فرد سپاس از همراهی تان | |
|
سلام سرکار خانم قارلقی سپاس از همراهی تان | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
شعر زیبایی بود
بعضی قافیه ها نیاز به ویرایش دارند مانند فانی و باقی که با هم قافیه نیستند ی به تنهایی اساس قافیه قرار نمی گیرد مگر حرف ماقبلش یکسان باشد.