جمعه ۲۵ آبان
|
دفاتر شعر سیده نسترن طالب زاده
آخرین اشعار ناب سیده نسترن طالب زاده
|
در دامن کوتاه این دیکتاتوری پیداست
فردای لبریز از شراب سرخ جمهوری
این هژمونی ها بوسه های زخم انگیزیست
وقتی که از ابر نوازشهای من، دوری
با چشم تلخ آسیایی دوستت دارم
در استوای گنگ بارانزای آزادی
با انقلاب شعر های مخملین گرم
در ائتلاف ماه های سرد میلادی
با دستهایم، لابی آرامش هر شب
با پلکهایم، سایه بان های بنفش باز
از فرط جنگلهای چشمانت که می آیم
از خاور دور سکوتت، میشوی آغاز
تحریم کن، آغوش خصم انگیز تنگمرا
حزب پریشانی که در پیراهنم پیچید
از جنگ های سرد گیسوهای من بردار
سنجاقهای نورس یاقوت و مروارید
هر قطعنامه لهجه ی زیتونی حواست
در تار و پود ارتماس خونی ادیان
تو نامه هایی نانوشته در خودت داری
نام زنی، در توده های عاطفه پنهان
رنج دیالکتیک شبها را بگیر از من
ما لیلی و مجنون تاریخ سکولاریم
ارابه ی موسیقی فردای خاموشیم
ما یک رئالیسم مدرن سبز و بیداریم
من دوستت دارم، شبیه حس استعمار
تو امپراطور عمیق عشق و امیدی
تو آفتاب حاره ای، در یک فلات دور
تو پرچم بیرنگ صلح پاک خورشیدی
ای عشق آبی خیز، ای معماری زیبا
ای واحه های مخمل رنسانس رویایی
این متروپول عطری برهنه میدمد در ما
وقتی که در آیینه ها محو تماشایی..
|