سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 3 آذر 1403
    22 جمادى الأولى 1446
      Saturday 23 Nov 2024
        مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

        شنبه ۳ آذر

        قربانی

        شعری از

        مجید خوش خلق سیما

        از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد

        ارسال شده در تاریخ جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ ۰۸:۱۸ شماره ثبت ۷۶۱۳۷
          بازدید : ۳۵۲   |    نظرات : ۰

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر مجید خوش خلق سیما
        آخرین اشعار ناب مجید خوش خلق سیما

         کاش در یک روزِ زیبا و بزرگ ، حرص را در سینه قربانی کنم.
        کاش جایِ جانِ شیرین و عزیز ، خشم ، نفرت ، کینه قربانی کنم.
        سر رسد لطفِ خدا از عرش گر ، در مسیرش بگذرم از دام ها.
        از هوایِ نفس تا فارغ شوم ، بی گمان پا می نهم بر بام ها.
        گفت اسماعیلِ خود زائل مکن ، نی ، نشاید تیغ بّرّد دسته اش.
        نیز فرمود آن خداوندِ بزرگ ، باز کن آن چشم و پایِ بسته اش.
        برترین درِّ گران را تاج کن ، شرِّ فقر و شور بختی را بکن.
        گردنِ حیوانِ جهلِ خویش را ، دست جنبانو وَ از ریشه بزن.
        حرف هایِ ایزدی دارد پیام ، تا گشاید راه را از آسِمان.
        رستگار است هر که بیند پندِ او ،  اوست حقّا شاهِ شاهانِ زمان.
        ..................................................
        عشق تسلیم و یقین درخواست کرد.
        مرد دستش را به سویش راست کرد.
        پای را بر نفسِ خود بگذاشت مرد.
        چشم بست و رفت در میدانِ نَرد.
        گفت ابراهیم : من آماده ام.
        شور داد و گفت : من آزاده ام.
        مردتر یک کودکِ آزادتر.
        مست تر ، دیوانه تر ،آبادتر.
        بانگ سر داد ای پدر آغاز کن.
        تیغ بردار نغمه ای را ساز کن.
        حق رضا شد ، شاد شد ، خشنود شد.
        بارگاهِ اهرمن نابود شد.
        عرش ناگه باز شد ، رحمت رسید.
        گنج نازل گشت ؛ از زحمت رسید.
        ۱
        اشتراک گذاری این شعر

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        4