جمعه ۲۵ آبان
|
دفاتر شعر سیده نسترن طالب زاده
آخرین اشعار ناب سیده نسترن طالب زاده
|
تو با همه ی لیلیهای دور،،،
با همه ی شعرهای شور
با امید ارغوانی اقاقیهای وحشی دشت
خویشاوندی
"شوریده سران، از سر خورشید گذشتند*"
و شبرا
به سراب اندوه صله بخشیدند
تو!
به شیهه ی افراهای صامت جنگل،
به ستاک سرد شرابی ماه،
به تحریر لبان خسته ی من نزدیکی
تو از آخرین ستاره ی شیرین سحر می آیی
و دجله را به دهی دوداندود و دنج ، گره میزنی
ردای رنگین عرفانیت
پر میکند،
خالی خیال انگیز نخلستانهارا
...
خموش و عصیانزده،
از تو مینویسم
بی آنکه نگونسار مشرقی، با من سخن گفته باشد
از تو مینویسم وُ زنده میشوم
در تسلسل مرگهای تیره ی تقدیر..
آه
.
.
.
_ زبانه ی آتش را، گرمایی نیست
قلب مرا، چکامه ای نیست
آسمان را، رازی نیست_
که تو خواهی آمد
دیریست، یارا
تو با این مفتون سردرگریبان گنگ،
خویشاوندی..
"*:به وام از شادروان سید مرتضی روحانی "
|