من رویـش اُرکـیــــــده را مانــم به مـرداب
نیـــــــلوفــری بــــاران زده در دامــــن آب
تعبیــر بی تصــویـــر صــد آییــــنه دیــــدار
تصـویر یک زن در حصـار شـیشـــه و قاب
لعـل درخشـــانی کـه در گــــودال مــانــــده
دُرِّ پــریشـــــانی فــرو در قعــــــر مــرداب
یک مـرغِ عـاشــق زخمیِ چنـگال صــد باز
صــد آســـمان ، زنــــدانیِ یک بــــرکه آب
انـدیـشـــه یـک شــــام بی پـــایـــان بـیـــدار
رویــای یک پــرواز بی فـــرجام در خــواب
مرغی که سردر بال و پر دارد شب و روز
در چـارچــوب یـک قـفــس اُفـتــاده از تــاب
چــون مــاه اُفـتـــاده بــه دامــان شــبی تــار
بی نور و بی رونق به دور از شـورِ مهتاب
یک دشـتِ پُـــرآهــــو ز بیــــم صـید صـیاد
یک آســـمان ، پــــروانـه رنجــــورِ بیــتاب
رنگـیـن کمــانی ســـوختــه در مـتـن بـاران
طغیان رودی سرخوش از سودای سـیلاب
تشیـیع گـل بــر شـــانه های ســرد پائـیــز
تـدفـیـن ایــمان در فـضـای تـنگ محـــراب
پیـچـیـده همچون پیـچکی بر شاخه خویش
پاشـیـده از هـم چـون تــنِ سـیمین سیماب
همبـستـر تنـهــاتـــرین شـــــبهای غربـت
هم صحبت شــیـداتـــرین دل های نایــاب
یک یـادمان از عاشــقان بی ســــرانجــام
اسطـوره ای جا مانـده از یک شـاعر ناب
مریم محبوب -1385
بسیار زیبا و جالب بود