راضیم به رضای خدا یعنی چه؟
راضیم به رضای خدا یعنی چه؟
یعنی سرمان را خم کنیم جلوی هر طاغوت!
یعنی به فرمان ایزد نکنیم حتی یک سجده!
لیک شویم فرمانبردار یک نا شرم !
راضیم به رضای خدا یعنی چه؟
یعنی کنیم زندگی با ذلت
دم نزنیم و ببینیم فقر یک ملت
نیرنگ بازان را با چرب زبانی دهیم عزت
راضیم به رضای خدا یعنی چه؟
یعنی شویم همرنگ نامردان بی آزرم
شویم همسفره ی افراد بی عدل و عقل
آه ........ نه
به رضایت همان خداوند سوگند
که این نیست مفهوم این واژه
رضایت خدا در مروت است و شجاعت
در صلابت است و پرستش نیکی ها
نه در بودن زمره ی بی اصالت ها
راضیم به رضای خدا یعنی چه؟
یعنی که تو باش با منطق
بیاندیش بین جدال حق و باطل
بیاندیش باخردی انسانی نه راه و رسم حیوانی
دور شو ز فساد و سیاهی ها
از منجلابِ طاغوت و تباهی ها
راضیم به رضای خدا یعنی یک چیز
مطیع خدا و حرف دل مردم باش
فرمانبردار مسکینان و سرباز همین مردم باش.
#راضیم_به_رضای_خدا
یعنی_چه_؟
●شاعر: محمدزبیر براهویی (میم دادخواه)
۲۵ خردادماه ۱۳۹۸ تاریخ خورشیدی
با شما موافق نیستم
معنی رضا فرمایشاتشما نیست