عدالت را علی تنها بنا کرد
به هر گامش علی یاد خدا کرد
نه هر که گفت علی ،عاشق شدست او
برد نام علی ، عاقل شدست او
علی این مظهر عدل الهی
علی جلوه گر نور خدایی
علی معبود دل های فقیر است
علی بابای طفلان صغیر است
کجا فکر زر اندوزی و جاه کرد
تمام شکوه هایش را به چاه کرد
علی صورتگر ذات خدائیست
علی عین خدا اما، خدا نیست
به مسجد یا علی گفتن صوابیست
به خانقاه علی گفتن ،روا نیست؟
نمیدانم که فرق این دو تا چیست؟
علی در مسجد و در خانقاه نیست!
علی مولای صوفی است و درویش
علی گو تو به هر آئین و هر کیش
علی شد مظهر پشمینه پوشان
علی شد باده ی پیمانه نوشان
به مسجد تو مقامات علی گوی
به خانقاه حقیقت از علی جوی
تمام عارفان درویش بودند
چرا نامی ز درویشی نبردند؟
کجا عدل علی تخریب کرده است؟
مسلمان را علی تکذیب کرده است؟
چرا بر خانقاه گویند که قبر است؟
دراویشی چرا محکوم زجر است؟
طریقت بر اصول دین بنا است
طریقت پس همان راه خدا است
مگر حکم علی ، حکم خدا نیست؟
علی از خانقاه هرگز جدا نیست
شریعت که همان شرع علی است
محمد را علی بر خود وصی است
چرا درویش را دستبند بستند ؟
چرا درهای خانقاه را شکستند؟
چرا اسلام را محدود کردند؟
طریقت را چرا مسدود کردند؟
کجاعدل علی امروز بر پاست؟
به حکم او کدام شمشیر برجاست؟
یا هو....التماس تفکر
بسیار زیبا و شورانگیز بود
یا علی مددی