..:
خلیج فارس
خلیج فارس ، ای سیمین کمر بر گرد,ایرانم
الا صندوق پر گوهر ، تو ای دریای عمانم!
و ای دیهیم زرین خزر بر تارک جانم!
من این را خوب می دانم
وحک است این نظر بر لوح ایمانم:
که بی سیمین کمر هرگز
و بی گنج گهر هرگز
بدون تاج زر هرگز
نه من مانم نه ایرانم.
من این را خوب می دانم
و با فریاد می خوانم
که ای یاران ، دلیرانم
ببینید این چه ترفند است
کدامین خصم پرکینه
واستعمار دیرینه
چنین اندیشه ای در سر بیفکنده است
که می گوید:
خلیج فارس از ایران من کنده است!
چرا آن کودک اندیش کهنساله نمی داند؟
چرا تاریخ ایران را نمی خواند
که فهمد مغز بیمارش
ببیند دیده ی تارش
هنوز آن خنجر رستم، به این سیمین کمر بند است
وآرش با کمان خود
سرش بر آسمان و پای بر کوه دماوند
است!
مگر درد فراموشی سترده خاطرات از ذهن آن ضحاک خونخواره!
که از یادش برون رفته
نمی داند که این جا کشور کاوه ی آزاده ست
به گرد پرچم پاکش
پر از گردان جان بر کف
که بر کام دل آن ها
شهادت خوش ترین باده ست؟
چرا آمون های سر پر از باد و دل از شهوت نمی بینند
هنوز آن لشگر کمبوج در سیوا،
به دنبال ستمکاران آمون است و بی پهنا؟
شگفتا از بلاهت های این دشمن
که دزد مهر اسناد خلیج فارس را مانند اهریمن
که با این حیله و نیرنگ ننگینش
بر این سیمینه تخت پارس بنشیند!
ولیکن خود خطا کرده ، خطا اندیش بی بنیان
که این خورشید عالمتاب من ، ایران
زمشتی گل ،نمی گردد
رخ رخشنده اش پنهان
وبایسته است به خاطر آورد آن دمنه ی افسونگر فتان
که رسوایی و مرگش زودتر آید
چنانچه تخم تقسیمی بکارد در کنام پاک این شیران!
.......................................
سیوا: بیابانی در مصر که پنجاه هزار سرباز کمبوجیه در آن دچار توفان گردید ،گم شدو در سال های اخیر، بقایایشان کشف شده است.
دهم اردیبهشت ، روز خلیج فارس ، مبارک
بسیار زیبا و حماسی بود
زنده باد ایران
سرزمین شیران
خلیج همیشه فارس