هم قیدِ تبار و ایل مان را زده اند
هم باغچه ایم و بیل مان را زده اند
سرخاب و سفیداب به ما هدیه کنید
با "بندِ نخه" سبیل مان را زده اند !
*********************
گفتیم که این ملتِ با تدبیرند
ده روزِ دگر ز گشنگی می میرند
پرسید که نانِ خشک، خالی خوردند؟
گفتیم که نه؛ گفت: ببین! پس سیرند...
*********************
بیهوده نگو قصاص خواهیم نمود
اصلاحیه از اساس خواهیم نمود
بی شک من و تو اگر به جایی برسیم
مثل همه! اختلاس خواهیم نمود...
*********************
همواره به طبل دشمنی می کوبیم
اما به جهان موجه و محبوبیم !
هر روز خلاصه ی خبرها این است:
دنیا همگی بدند و ماها خوبیم...
*********************
ما وارثِ ظلمِ رفته بر هابیلیم
مغزیم؛ میانِ تخمه و آجیلیم
گرگیم و رفیقِ حبه ی انگوریم
شیریم! ولی نه پاکتی، استیلیم...
*********************
جانب مسجـــد اگر کـم بروم
سـمت میخــانه دمـادم بروم
بعد از این گوش به واعظ نکنم
به جهــنم که جهــنم بروم...!
مهدی صادقی مود
گل گفتی ،زیبا و تاثیرگذار