مطلبی را در سایت خواندم با موضوع مرزهای شاعری :
سال 1373 در کنگره سراسری شعر زن شاهد تعداد زیادی از به اصطلاح اشعاری بودم که نه تنها از هیچ اسلوبی پیروی نمی کردند که فاقد هر گونه معنا مضمون و ارزش ادبی بودند و عجیب آنکه در هم نشینی شاعران ساعت ها صرف تحلیل و تجلیل این اشعار بی مایه می شد این امر به اضافه مشکلات داوری باعث شد تا "غزل دو آتشه" را قلم بزنم ولی بعدها به مرور زمان اشعاری را گاه و بیگاه از شاعران سپید گوی خواندم که بعضی بسیار پر معنا و عمیق بودند و این خود باعث شد تا به نوع خاصی از شعر سپید علاقه مند شوم و گاهی برای بیان احساساتم به این شیوه رو بیاورم که حاصل آن دفتری شد از اشعار کاملا سپید .
دو دیدگاه متفاوت به صرف یک عمر :
دیدگاه امروز :
22/9/97 – بزم شعر ناب
غمگین مشو که نظم کلامی بهـم خـورَد
بگذار تـا ز مهر دو جامی بهـم خـورد
هرگز در این معامله سـود و زیان نبــود
شاید در این میانه ، سـلامی بهـم خـورد
ای دلخوش ازصلابت و آهنگ واژه ها
گاهی به جــرم نظم ، پیامی بهـم خـورد
شاید کبوتری است نشسته است روی بام
نگذار! نقـش خاطـر بامی ، بهـم خـورد
حاشـا اگـر ز هجــمه ناپختــگان وصــل
اندیشــه های دلبـر خـامی ، بهـم خـورد
حاشا که بی وساطت گلواژه های عشق
شــیرازه حضــور مــدامی بهــم خورد
گاهی به یک اشــاره انگشــــت دست ما
بـر آب ، نقـش ماه تمــامی بهــم خـورد
مریم محبوب – 21/9/97
دیدگاه دیروز
1373-کنگره سراسری شعر-زاهدان
غزل دو آتشه
برخیــز حافظا ز سـخن اعتـبار رفت
از ســرزمین شـعر وادب افتخار رفت
زاغان چو آمدند به میدان ترانه خوان
پژمرد گل به دامن گلشـن هـزار رفت
از گفته های نغـز تـو هر چند سال ها
شـد جلوه گر نگارو زدل انتظار رفت
لیکن کنون ز گفـت بد آهنگ کجروان
بـر چهـره برکشـید نقاب و نگار رفت
بی ریشـگان چـو جلوه نمودند درچمن
هر ریشه دارلاجرم ازسبزه زار رفت
آتــــش گرفت دفتــر انـدیشــه و غـزل
بر چهـره خمـوش تغـزل شــرار رفت
بـر هـم زدنــد نظــم خـداداد شــعر را
معنی و وزن وقافیه اصل وتبار رفت
تا کی توان خموش نشستن دراین دیار
دیگر ز سـراراده و از دل قرار رفت
وقـتی میـان محکمـه در جمـع انجمـن
در دادگاه شــعـر غـزل پای دار رفت
هذیان گرفت جای سـخن اندرآن میان
شـاعر ز حکم محکمه تا انتحار رفت
چون اختیـار دار سـخن جاهلان شدند
از دست شاعران وطن اختیار رفت
نامی شدندهرزه درایان و زین سبب
نام کسـان ز خاطــره روزگار رفت
مریم محبوب – 1373 (مجموعه خیال سیال)
در پناه حق
درودبرشما
زیباقلم زدید