جهان ز پاکی ات غرق در فسانه شد
دنیا ز نام تو سرگشته و درمانده شد
هستی برای هستی ات سجده ی شکر می زند
گیتی برای بودنت،از دل آتش برون می زند
ایران شدی محبوب خلق،معشوق من و امثال من
وطن،دژی سخت است برایت سینه ی من و امثال من
وطن آبادیت،آبادی خلق است و بس
عاشق ترین فسانه ها در راه ایران است و بس
زیباترین خاک جهان از آن ایران است و بس
آرام ترین خلق جهان از آن ایران است و بس
مردان آرمانیت هستند درون قلب من
از کوروشَت از داریوش،از تیر خدنگ آرشَت
از آن دلیر مرد جهان،جام جهان تختی جوان
از شیر مرد پهلوان،مرد یَلان رستمِ داستان
از غیرت نوشیروان تا خونِ مظلومِ فرهادهای زمان
هستند مردانَت همه،آزاد مردانِ جهان
آسوده باشید خفتگان خاکِ پاکِ آریا
زیرا که هست خون شما چون یاقوت در رگهای ما
خوابتان آرام بوَد در خاکِ دُرّ ایرانمان
هستیم همیشه جان فدای ایرانی و ایرانمان
آزاد یلانِ نامدار ، پیروز مردانِ جهان
آورده اید هزاران افتخار بر نام اقدس ایرانِ جان