بیا ای رفته در دامانِ تنهایی
به پا کن
عشقِ آزادِ پرستو را
دوباره
کوچه را روشن
دوباره چاییِ آن روزِ اول را
همان دستانِ گرمِ شوقِ دیدارِ نخستِ خاطراتِ خوبِ آسوده
تو از ماهِ براُفتاده بر آیینه
تو از خورشید میگُفتی
و گاهی بوسه یِ شرمی
و
مویِ سرفروبرده به دستانِ سپیدِ آرزوهایِ قشنگم را
به پا کُن خاطراتِ رفته یِ خوبِ پرستو را
بیا این خانه بی تو،مُرده است گویی
بیا
باران و چترِ کوچکِ همسایه یِ دیرینِ باور، شو
تو ای گمگشته یِ فصلِ تماشایی
همین یکشنبه یِ آخر
قرارِ دلگشایِ نیمکتِ افسرده یِ آن
باغِ حسرت،شو
کنارَت نامه یِ افتاده بر آن شالِ آبی رنگ
نگاهی در نگاهِ آتشینِ غم
بدونِ هیچ منظوری
سرِ دزدیدنِ بادبادَکِ طفلِ سراسیمه
گواهِ مشقهایِ کودکی هامان
دگر پژمرده ام اینک
بیا از نو
در این دنیایِ سرد و پَست و آلوده
کنارِ خاطراتِ دورِ تنهایی
همان عشقِ جوانی، شو
همان عشقِ جوانی، شو
_____________________
شعر دوم :
هستی ولی نیستی و در خواب دیدَمَت
بسانِ غنچه یِ شکفته ای،می چیدَمَت
قسم به آن نگاهِ پاکِ پشتِ پنجره:
دوباره گویی،در آن کلاس،بوسیدَمَت
_____________________________
بداهه_ عیسی نصراللهی خردادماهِ ۹۷
* تقدیم به همانکه شبیهِ هیچ کس نبود( آهویِ نازِ خیالی بود و رفت)
* بخدا میسپارَمَت ( ای کاش هرگز پیدا نمیشُدی)
* باید خود را برداشت و رفت....به کوچِ ایل و رمه یِ رهگذران پیوَست
دلم گرفته،دلم گرفته
بدرود،امّاهایِ من ، بدرود آمال
نیمایی بسیار زیبا و خوش آهنگ