با تبریک میلاد والتماس دعای مخصوص
(حجت ابن الحسن)
می آید امشب به دنیا، مردی که همتا ندارد
هم نام پیغمبر است و،همچون علی (ع) تا، ندارد
در گلشن عسکری(ع) بین، یک غنچه ی گل شکفته
باغی به دوران، چو این گل، زیبا و بویا ندارد
نرجس به شادی گرفته ، در دانه اش را در آغوش
مانند در دانه ی او، آغوش دنیا ندارد
او بنده ی خاص ایزد، او حجت الله بر حق
یک بنده مانند او حال، معبود یکتا ندارد
آمد که مرهم گذارِ ،زخم دل یاس باشد
چون منتقم غیر ایشان ام ابیها(س) ندارد
چون مهر و ماه و ستاره، دور است و دارد نظاره
دوری به پیش نگاهش، مفهوم و معنا ندارد
تا کی نمایم صبوری؟ مردم از این درد دوری
بازا که غیر از ظهورت، درم مدا وا ندارد
خوانم دعای فرج را، هرصبح وشام و سحر ها
،یاحجت ابن الحسن ها، تاثیر آیا ندارد؟
درد دلم را تو دانی، ننوشته هارا تو خوانی
راز دلم پیشت ای گل! حاجت به افشا ندارد
ناقابل است ارچه دانم، اما به پایت فشانم
زیرا جز این شعر واره، این قلب شیدا ندارد
(محمد حسین اخباری-اردیبهشت 97 مشهد مقدس)