عقل من مفتون رنگ چشم آن شهلا بماند
مهر من در تاب وپیچ زلف آن بیضا بماند
من به فتوای خودم عاشق به دنیا آمدم
پندهای پر گهر بین پشت این فتوا بماند
عشق هیهات است از کبر و تفرعن جان من
خود پسند عشق جانا بی گمان رسوا بماند
نخل چون پر بار گردد شاخه بر گل می نهد
دائما بهتر نباشد آنچه که بالا بماند
کف به روی آب می ماند ولی در بهتر است
گر چه مروارید و گوهر در کف دریا بماند
چون شبی در خواب این لب بر لب جانان نشست
قند من بالا برفت و هم چنان بالا بماند
تا نگار شهد لعلم از نگارستان رسد
بوسه ام بر جای لعلش بر لب مینا بماند
تیشه فرهاد عاشق چون صلیب عشق شد
بر صلیب عشق رفتن مکتب ترسا بماند
شمع محفل زان جهت پروانه را لایق بدید
زانکه در دیدار او پروانه بی پروا بماند
گر چه لیلا می رود دائم به عقد بن سلام
قیس عامر هم چنان دلبسته لیلا بماند
لای موهای تو خوابم هست چون اصحاب کهف
زانکه گیسوی سیاهت چون شب یلدا بماند
خواب من تعبیر شد کام من از او نارواست
ابن سیرین شاهدی بر صدق این رویا بماند
سلام
به جمع ماخوش آمدید