يکشنبه ۲۷ آبان
تنگنا شعری از ائلمان چمن قارا
از دفتر شاید شعر نوع شعر قطعه
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ ۰۹:۱۰ شماره ثبت ۶۲۴۴۰
بازدید : ۶۱۴ | نظرات : ۱
|
دفاتر شعر ائلمان چمن قارا
آخرین اشعار ناب ائلمان چمن قارا
|
هردم چرا
دردم چرا
همواره در بندم چرا؟
يادم كنيد
شادم كنيد
از بند آزادم كنيد
چندى ست بى جرم و دليل
بى يار و بيمار و عليل
مغضوب دوران گشته ام
آييد و دلشادم كنيد
در دست دژخيم زمان
خوار و گرفتار الامان
دادم رسيد اى دوستان
آزاد و آبادم كنيد
چون نى حزين و سوزناك
از اندرونى چاك چاك
مى نالم از مردن چه باك،!
خنجر به بنيادم كنيد!
مرغ عجول و بوالهوس
بى هم نفس در اين قفس
مى نالد از جور جرس
اى داااد،
امدادم كنيد
چون كاوه آهن جامه پوش
از دست خصم مار دوش
بانگ و صلا سر ميدهم
دادى به فريادم كنيد
شاگرد چندين ساله ام
در كارگاه عاشقى
يادم دهيد اين فوت و فن
ماهر وَ استادم كنيد
سرشار از انگيزه ام
براق و صيقل خورده ام
آماده ام
اكنون مرا
عاشق چو فرهادم كنيد
در ارتدادم
ذره اى شك و گمان و شبهه نيست
فرزانگان،!
انديشه اى بر كفر و الحادم كنيد
نام و نشان و آيه
زان نامهربان داور دهيد
انگيزه ى باور دهيد
احيا و ارشادم كنيد
انديشه ام گيرم خطا،!
ايرادم از سر تا به پا،!
حرف درست حرف شما،!
يادى ز ايرادم كنيد
هر چند افتادم زِاسب
از اصل نفتادم هنوز!
دورى ز اصل خويشتن
آنگه كه افتادم كنيد
من از ديارى ديگرم
بيگانه ام نزد شما
ديدار از اين بيگانه را
در حق اولادم كنيد
سرد و غريب و بى كسم
پست و پليد،
آرى خسم!
بهر رضاى خاطر يزدانتان يادم كنيد!
در منجلاب زندگى
چون خر فرو ماندم به گل
دستى بر اين دستم نهيد
لطفى بر اين آدم كنيد
ائلمان اكبرى ( چمن قارا )
|