هر که را در سر اگر فکر و درایت باشد
باید این نکتۀ باریک عنایت باشد
هر سکوتی بَرِ ظالم نبوَد جایز، چون
باعث شدت میلش به شرارت باشد
شرم و عفت نشناسد که پر از کین است او
دائما در پی خونریزی و غارت باشد
چون حریصی که دو چشمش نشود پر هرگز
در پی قدرت و ثروت به خیانت باشد
غرق در کبر و غرور است و رذالت هر دم
دوست دارد که زهر سو به حمایت باشد
"یَتَّق الله " و یا " وَ اعتَصِموا" کِی داند؟؟
منجی اهل جهان ، این دو اشارت باشد
می چشد زهر " اَشِدّاء عَلَی الکُفّارَ" او
تا سرش پر هوس از جور و جنایت باشد
هر که اندیشه کند از غضب آن ظالم
غرقه در بحر بلا، بندِ حقارت باشد
کِی دهد باج بر آن اهرمن بد کردار؟؟
رادمردی که عیارش به شجاعت باشد
زندگی را به طریقی سپری باید کرد
تا مسیرت همه نیکی و سعادت باشد
چون پس از مرگ که اعضای تَنَت خاکی شد
راویِ قصۀ تو گرد و غبارت باشد
همه ذرات وجودت بدرخشد از شوق
نام نیکت به کران ها به شهادت باشد
تا بشر عرصۀ گیتی شده ساکن ، تا حال
از خداوند به او قول و بشارت باشد
ظلم و ظالم ،همه مغلوب شوند ای انسان
رستگاری به طهارت و اطاعت باشد
زندگانی چو کتابی است که فصلش ،شاهین
همدلی،عشق و وفا، مهر و عدالت باشد.
پانوشت:
"وَ مَن یَتَّقِ اللهِ یَجعَل لَهُ مَخرَجا و یَرزُقهُ مِن حَیثُ لا یَحتَسِب. هر کس تقوای الهی پیشه کند خداوند راه نجاتی برای او فراهم میکند. و روزی میدهد به او از جایی که فکر و حسابش رانمی کند ........"(اشاره به آیه دو و سه از سوره مبارکه طلاق)
"وَ اعتَصِموا بحبل الله جمیعا ولا تَفَرَّقوا......."همگی به ریسمان الهی چنگ بزنید و پراکنده نشوید. ( سوره آل عمران آیه صدوسه)
"محمدا رسول الله والذینَ مَعَهُ اَشِدّاء عَلَی الکُفّار و رُحَماء بَینَهُم........" محمد (ص) پیامبر خداست و کسانی که با اویند بر کافران بسیار سختگیر و با یک دیگر بسیار مهربانند. (سوره فتح اآیه بیست و نه )