سلام و عرض ادب جناب یونسی بزرگوار
سپاس از مهر نگاهتان
و سپاسی دو چندان بابت تذکر های به جای شما
و اما...
در باب عامیانه بودن واژه ها فرمودید(گمانم مقصودتان فعل قورت دادن بوده!) باید عرض کنم با توجه به تعاریف شعر و غزل معاصر تحریم برای استفاده از این گونه تعابیر نیست.
(خیلی لغات عامیانه هستند و حتی ریشه در زبان های باستانی دارند........در شعر کلاسیک واژه نباید محاوره ای باشد)
چه بسا چنین بسط های لغوی بین زبان معیار و عبارات عامیانه از امتیاز های مثبت یک غزل معاصر باشند.
اگر زبان شعر کهن بود انتقادتان وارد بود چون شعر دچار گسست زبانی می شد ولی اکنون که تکلیف زبان مشخص است مانعی از استفاده از تعابیر به روز نیست.
**********************************
مقصود از بیان واژه آنیما معنای لغوی آن نیست.
این کلمه اصطلاحی ست در روانشناسی
آنیما(به نقل از ویکی پدیا):
آنیما و آنیموس (به انگلیسی: Anima and Animus)، در مکتب روانشناسی تحلیلی کارل گوستاو یونگ به بخش ناهشیار یا خودِ درونیِ راستینِ هر فرد گفته میشود که در مقابل نقاب یا نمود برونی شخصیت قرار میگیرد.
برای پرهیز از اطاله کلام لینکش را خدمتتان می گذارم:
https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A2%D9%86%DB%8C%D9%85%D8%A7_%D9%88_%D8%A2%D9%86%DB%8C%D9%85%D9%88%D8%B3
****************************************
اختیار دارید بزرگوار
بسیار هم عالی که مطرح فرمودید
می ترسیدم این ابهام مکتوم بماند
***************************
سپاسگزارم
پیروز باشید
بازیچه بودن دست یک رویای بیهوده
امّید پروازعقابی در قفس مرده
کابوسِ مجنونی پیِ لیلای بیهوده
سلام سیناچکارکردییییییییییی
به به
بسیارعالیییییییییییییی
واقعا لذت بدم احسنت
وقتی که دلتنگی،جهانت می شود مثلِ
یک قالی پوسیده با پهنای بیهوده
بر هیچ خود پیچیده ای تا پوچ تر باشی؟
پیوندها را پس بزن آقای بیهوده
هزاران درود برتو وقلم توانایت