پنجشنبه ۸ آذر
**پریزاد** شعری از محمدکریمی (پویا)
از دفتر ترنم زندگی نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ ۲۳:۴۱ شماره ثبت ۵۹۱۹۰
بازدید : ۹۰۸ | نظرات : ۲۴
|
دفاتر شعر محمدکریمی (پویا)
آخرین اشعار ناب محمدکریمی (پویا)
|
رؤیای شب های خیال انگیزم
من به تودل بستم
توبرایم،میراث گل نسترنی
توشعله ی افروختمی..
بر جانم..
پریزادم!
مرنجانم
توانم نیست نوشتنم
درغربتم،دورافتاده ی وطنم
دستان توپیمان نامه ی صلح من ست
نگارم!
آشفته ام،گرفتارم
دچارم به نامت،افسونگرم!
واژه واژه ام باتو،همنفس ست
ثانیه ثانیه نامت،
لحظه لحظه حیاتم
بی تو..
من ازهمه خسته ام
وعشق..
تنها،خمیرمایه ی سرشتم
بامن ست..
تاابد
تقدیم به همه ی اهل دل
شادشاد بمانید
ایام بروفق مرادتان
شهریور۹۶
#محمد_کریمی
دشت خیال
|
|
نقدها و نظرات
|
درودتان خواهرخوبم بسیاربسیار نقد خوب وسازنده ای بود حضورتان افتخاری ست برای حقیر درس گرفتم به دیده ،.. تذراتی که فرمودید حتما انجام خواهم داد درخصوص غزل ،اشتباه ازجانب بنده است که قالب راناخواسته غزل انتخاب کردم اشعاربنده تمامی،سپید هستند وحقیر،دستی درغزل ندارم بازم ازنقدتان کمال سپاس دارم خواهرم بانوی واژه ها شادبمانید | |
|
سلام ممنونم ازدرک بالاو روحیه ی نقدپدیرتون وبازم عدرخواهم ازجسارتی که کردم قلم خوبی دارید که بامطالعه بیشتراشعارسپید بخصوص پیشرفتتون بیشترهم خواهدشد موفق و کانادا شید برادر خودم | |
|
درودتان ابوالفضل جان سپاسگزارم که خواندی زیبایی درنگاه شماست موفق باشی وسربلند | |
|
دوودتان جناب پارکی برادرمهربان سپاسگزارم مهربان برادر | |
|
درودتان خواهرخوبم بانوسروعزیز سپاسگزارم بدرخشید به مهر | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
سلام برادرخوبم
دلنوشته ی زیبا وبااحساسی است
که انگار اشتباهی قالب را غزل زده اید
این جمله هم ضعف تالیف داره
توشعله ی افروختمی..
بر جانم..
شعله افروختمی معنای خاصی ندارد
توشعله برجانم زدی اگه منظورتونه باید اصلاحش کنین
همانطورکه درنقد دیگه ام برشعر عزیزدیگری امروز نوشتم
شعر چه سپید چه کلاسیک دارای چهارعنصر اصلی است که برای اینکه شعرموفقی شه باید رعایت شه این عناصر ازجمله
آهنگ و تخیل واحساس واندیشه
استفاده درست ازاین عناصرچهارگانه باعث شورانگیز شدن شعرمیشه
و ازطرفی تصویرسازیها هم باید بکر وتروتازه باشه
تامخاطب راجذب کنه موسیقی درونی وبیرونی شعر هست که شعر را دلنشین می کنه
خیلی خوب شروع کردید
بخصوص بند اولش
رؤیای شب های خیال انگیزم
من به تودل بستم
توبرایم،میراث گل نسترنی
تاهمینجا یه کوتاه زیباست
ولی درادامه تصویر خاصی نداشت ............
گرچه به عنوان یک دلنوشته موفق بود
موفق باشید وبخشید جسارتم رو برادربزرگوارم......