جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر نادر مسلمی ( ن م قطره )
آخرین اشعار ناب نادر مسلمی ( ن م قطره )
|
اهل بیت ( 2 )
بیا ساقی که بزم اندر غدیر است
چنین بزمی در عالم بی نظیر است
هوس کردم بنوشم من زِ جامت
شراب از آن خمستان کز غدیر است
در این مجلس همه جمعند و مستند
که هر کاری به جز مستی حقیر است
نبی بانی بُوَد در مجلس اکنون
کسی کاندر زمین یکتا بشیر است
علی را کن تماشا گشته مهمان
که با پیغمبر از یکسو عشیر است
بدان در رزم شیران با پلنگان
علی همواره در میدان چو شیر است
چنان تازد به هر دشتی خروشان
که هر دیوی به چنگالش اسیر است
چنین روزی نبی را حق خبر داد
به پیغامی که جبریلش سفیر است
بگفتا حق نبی را گو بر عالم
که بعد از من علی تنها امیر است
بُوَد حیدر مرا هم چون برادر
که چون هارون که موسی را وزیر است
بزن مطرب به چنگت خوش نوایی
به شادی کن ترنّم بس که دیر است
دکتر نادر مسلمی ( ن م قطره )
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
غزلی سرمست و زیباست