جمعه ۱۸ آبان
تقدیم به شهید حججی/ فقط یک حرف شعری از مهرداد نصرتی مهرشاعر
از دفتر 1 نوع شعر چهار پاره
ارسال شده در تاریخ جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ ۲۲:۲۶ شماره ثبت ۵۸۴۸۸
بازدید : ۴۰۲ | نظرات : ۵
|
دفاتر شعر مهرداد نصرتی مهرشاعر
آخرین اشعار ناب مهرداد نصرتی مهرشاعر
|
با چشمهایش یک نگاه انداخت
بر دوربین، نه بلکه بر انسان
بر تو مخاطب! بر من شاعر
بر من، بله بر تو، به هر انسان
***
چیزی میان چشم هایش بود
یک حرف ناگفته فقط یک حرف
حرفی که می گویند و باید دید
آنچه به ما گفته فقط یک حرف
***
او گفت من دیدم تو خواهی دید
من شاهدم تو نیز شاهد باش
غیر از شهادت نیست کار عشق
از آن نکن پرهیز شاهد باش
***
وقتی که آن جلاد نتوانست
از روبرو سر را جدا سازد
رفت از قفا تا مرغ بسمل را
از آن قفس از تن رها سازد
***
گفتم مبارک باد این عشق است
او مثل معشوقش شهادت یافت
خود را شبیه حضرت او کرد
عاشق به معشوقش شباهت یافت
***
گفتم مبارک باد پیروزیت
پاینده بر لبهای تو خنده است
آن حلقه گل دور حلق تو
سرخ است و می جوشد چه تابنده است
***
شاید خدا رحمی به ما هم کرد
دل دادگی شرط است و تقدیر است
شاید توانستیم و دل دادیم
فعلا که دل در گل زمین گیر است
***
دست دعا بردار ای سردار
بی سر دعا بهتر قبول افتد
شاید خدا رحمی کند بر ما
این شعر و این دفتر قبول افتد
---------------
فقط یک حرف
تقدیم به شهید محسن حججی
مهرداد نصرتی مهرشاعر
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و حماسی
در وصف شهید مظلوم مدافع حرم