بنام نگارگرعشق.........................
...............................................................
(باعرضِ پوزش ازهمه ی عزیزان...............)
..............................................................
دربســـــاطِ آفرینش،گرکــــــــه پنهـانیـــــم مـا
درقفس اُفتــــاده مُرغی،کُنـــــجِ بُستـانیــــم مـا
صــبحِ زیبـای بهــاران را،بـه غـارت داده ایـم
بنـــگراینــــــک،وارٍثِ مُلــــکِ زمستـانیـــــم مـا
عُمرطِی شد،بی کـه شب را،بـادُعـایی سرکنیم
خـاکمـان برسر،کــــــه دُزدِ نـامِ انسـانیــــم مـا
جـامِ وحدت هِشته از،کثرت طلب خُم کرده ایم
بســـته پیمـانیـم وهم،بشــــکسته پیمـانیـــــم مـا
زخم هـای سـینه مـان،ازنِشترِ جهــلِ خودست
کـــــــــــافریـم ومُـدّعی ،برنَشرِ ایمـانیــــم مـا
شـاعری را،پیشـه بنمودیـم و،پنـداریـــــم گـاه
دربلادِ سربـدادران،صـــــاحب عنوانیــــم مـا
تُرّهـاتی گرچـــــــه بر،خوردِ خلایق داده ایـم
مســتحق ،بریـاو ه هــای قومِ عصیـانیــــم مـا
داده تـدبیـراَرچـــــه مـارا،لوحِ تقــــدیرِ فریب
خود نمودیـم اینـچنین،ازچیـست نـالانیــــم مـا
بیت بیتِ شــعرمـان،مـدحی برای سُــفره بود
قـامتِ خم،سرشــــکسته،کنــــجِ ویرانیــــم مـا
کاروان بگـذشت وجُز،خـاکستریبرجـانمـانـد
دربیـابـان مـانــده ای، ســردرگریبـانیــــم مـا
می زند (دیوانـــه)گر فریـادگـاهی،گوشــــدار
دل ازین ویرانـــــــه بَرگیریـد،مهمـانیــــم مـا
..............................................................
(دیوانه)