مافیای وحشت
ای تلاوتگرانِ ترانه های ایلات
ای شبیه ترین نقطه به نیایش پندار
ای کنعانی ترین برده ی مصر باستان
اینک قوّالان فقرِ قرن
برای رَتق و فَتق امور خویش
در سر هر چهارراه
معرکه گرفته اند
و مرثیه پیراهن عثمان و یوسف را
تخلیط می کنند .
ببین چگونه اتوبانهای تمدن
از عمق اقیانوس هند ، آرام سر در می آورند .
هنوز نفوذ کارناوال موجهای هراس
به سواحل آرام آغاز نشده است .
حتّی تجسّم طغیان تورهای مذاهب
به حاشیه ی نوار ساحلی میامی
وحشتناک است .
باید دست نابینایان اهالی کوهپایه های
اندیشه و فطرت را رها نکنیم .
نباید بگذاریم گوشه ی چادر مادرانمان
کلینکس اشک جوانانمان شود .
نباید بگذاریم میراث گرانبهای پدرانمان
در صلب نوادگانشان ابتر شوند .
ما محتاج قطره ای
از دریای آبی معنویتِ
اِرق و اصالتِ ملیّت هستیم .
ترازوی سنجش مدنیت سبک گردیده .
همه می دانیم که در جوار آسیب
خواب نداریم .
پرورشگارا :
مگذار آتش کام مافیای وحشت
سیاه چادرِ سپید جامگانِ
ما را به آتش کشیده
و دامن کوهِ تجلّی مان را
بسوزاند .
باقر رمزی باصر