جمعه ۲ آذر
\ آهِ آتشنـــاک \ شعری از شهداد دبیرچیلو ( قناری )
از دفتر غزلیات نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ۰۷:۳۵ شماره ثبت ۵۵۹۷۰
بازدید : ۳۹۷ | نظرات : ۱۲
|
دفاتر شعر شهداد دبیرچیلو ( قناری )
آخرین اشعار ناب شهداد دبیرچیلو ( قناری )
|
نـام سروده : " آهِ آتشنـاک "
سـراینــده : دانیال دبیرچی لو
تـاریــــــخ : 95/02/22 11:27
" آهِ آتشنــاک " را ، در سینــــه پنهــان می کننــد
زُلـفِ بـاران را بـه طـوفـانی پـریشــان می کننــد
.
یـک نفس با شعـرِ مـن ، تـا قعر جَنَّت مـی رونــد
عـرشیـان را هم به این ، ابیــات مهمان می کننــد
.
بس بلنــد اســت تـــارِ گیســـویِ سیــاه و نـازشـان
زُلـفِ خود را سایـه بان ، بر طاقِ ایوان می کننـد
با نگـاهـی بـاغ را ، سبز و غـزل خـوان و لطیف
با نگــاه دیگــــری ، فصـــلِ زمستـــان می کننــد
آنقـــدر تنـــدی ست ، در پیـــــچ و خَــمِ ابرویشان
عاقـــلان بـــا دیـدنــش ، قصــدِ بیــابـان می کننــد
دیــــن و ایمـــانِ "قنــــاری" با نـگاهی می بَـرنــد
جملــۀ کفــــــارِ عـالــــــم را ، مسلمــــان می کنند
یا حق
|
|
نقدها و نظرات
|
درود بر شما سید بزرگوار ..................... خبــــــری آمــــده از جانبِ بلبل که بهار می رسد تا بدمد گل برسد دل بقرار سید از خواندن اشعار"قناری" خوشحال در جوابم دو سه بیتی به صفایت بنگار بداهه تقدیمی | |
|
درودتان باد ادیب گرامی به مهر می نوازید و به مهربانی میخوانید بزرگوار .... آتشی در سینه آهی در دل از غوغای دوست در سرِ ناقابلـــم هر روز و شب سودای اوست بداهه تقدیمی | |
|
درودتان باد شاعر گرامی روشن به جهان رویِ گل از عشق میسر از چهره ی دلدار ، گل و باغ مکثر بداهه تقدیمی .... به مهر خواندید ادیب بزرگوار | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.