پنجشنبه ۸ آذر
فیش حقوقی شعری از محمد علی سلیمانی مقدم
از دفتر طنز نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۳ تير ۱۳۹۵ ۲۳:۲۴ شماره ثبت ۴۸۱۴۲
بازدید : ۱۱۴۰ | نظرات : ۷۵
|
دفاتر شعر محمد علی سلیمانی مقدم
آخرین اشعار ناب محمد علی سلیمانی مقدم
|
پس از قطعی شدن سوء استفاده و برکناری مدیر متخلّف،،،
آن کس که ظاهراً چو امینی، به مالِ ماست
یا یک مدیرِ طاهر و نیکو خصالِ ماست
آثار و داغِ ننگ و ریا بر جبینِ اوست
پیشِ خودش چو مرشدِ صاحب کمالِ ماست
یک باره تا عیان شده فیشِ حقوقیَش
دیدم حقوقِ ماهِ وی افزون ز سالِ ماست
آری به صد شعارِ دروغ و دغل، طرف
دارد حقوقِ مکفی! و هم بی خیالِ ماست
قانون به دستِ او شده بر قفل ها کلید
پولی که می خورد، همه گوید: حلالِ ماست!
باشد «شریکِ دزد و رفیقی به قافله»
زیرا نَه فکرِ جمعِ فقیران و حالِ ماست
خود را مُحِق بداند و گوید به دیگران:
این پولِ بی زبان به خداوند، مالِ ماست
باید به روحِ او، سرِ پا، آتشی فکند
زیرا که دزدیَش، همه از انفعالِ ماست
#سلیمانی_مقدم
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
پیشِ خودش چو مرشدِ صاحب کمالِ ماست
درود استادبزرگوارم
بسیارزیبا ورندانه بود