جمعه ۲ آذر
همیشه انتظار می خواهد... شعری از علی توکلی
از دفتر طرح چشمان او(امروز) نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۶ ۱۸:۵۹ شماره ثبت ۴۸۰۲۷
بازدید : ۱۲۹۶ | نظرات : ۸۲
|
آخرین اشعار ناب علی توکلی
|
همیشه انتظار میخواهد...
دلــــم گـرفته، فـــقط انــــتـحار می خواهد
ســری برای جــــنون بی قرار می خواهد
ازاین ســــــلوکِ تـــمدن به ســـوی آینـــده
فقــــط هبوط خودش را به غـار،می خواهد
تـــبر به دســـت درختان باغ افــــتاده است
برای قــــتل خــودش،اعــــتبار می خواهد
در ایـــن میـانه کسی از تبار یک مـنجی...
به نام"عشــق"...دلـش مهر یار می خواهد
و عشق خیره به چشمان سردِ یک مجنون
که بــغضِ مـمتد و ضجه ی زار می خواهد
دلـــش پراسـت ؛اگــــر شاعـرانه می گرید
دوباره دسـت قـلم "چـوب دار" می خواهد
قــــسم به این هـــمه آشفـــــتگی؛ نمی میرد
غزل همــــیشه کــمی انـتظــار می خواهد
□□□
شـب است و بین هیاهوی گنگ این پایــیز
کــــسی دوباره دلـــش یک بهار میخواهد
..........................................................
علی توکلی
29 خرداد 95
درپناه حق
پ.ن
لطفا نقد کنید.ایت بهترین تشویق شاعرهاست
|
|
نقدها و نظرات
|
درود بر شما ممنونم از حضورتون | |
|
اولا درود بر جناب توکلی شعر زیبایی از شما خواندم. . . در ادامه میخواستم از نقد موشکافانه شما خانم طوسی تشکرکنم و البته وجسارتا این نکته رو بگم که در بیت:تبر به دست درختان باغ افتاده است 13هجا داریم که البته در خواندن سیزده هجاست. . .یعنی اگر افتاده است،افتادست خوانده شود 13هجاست. . . وگرنه نقد همه جانبه و استادانه ای داشتید در پناه حق هر دو عزیز! | |
|
دوست عزیزم لطفت بیش ز حد و اندازه شعر بود زنده باشی | |
|
درود جناب رمضانی عزیز مننونم از حضورتون. با نقد دلشادم کنید | |
|
درود سینای عزیز و بزگوارم ممنونم از حسن نظرتون | |
|
درود بر شما بانو باقری عزیز ممنونم از لطفتون | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
تـــبر به دســـت درختان باغ افــــتاده است
برای قــــتل خــودش،اعــــتبار می خواهد
درود
غزل بسیارزیبایی بود