دوشنبه ۲۸ آبان
|
دفاتر شعر ایمان کاظمی ( متخلص به ایمان )
آخرین اشعار ناب ایمان کاظمی ( متخلص به ایمان )
|
دوش در بزمِ سخن سرو خوشاندام نبود
خبر از مستی و میخوارگی و جام نبود
من خراباتیم و میکده مأوایِ من است
چه کنم دوش در آن بر دلم آرام نبود
پای ارباب غزل یکسره در سلسله بود
با خَمِ سلسله ، در سلسلهام دام نبود
ای صبا در گذر از حلقهیِ گیسویِ نگار
برسانش گِلهام ، این که سرانجام نبود
یاد آن خال و خط و چشم و کمانِ ابرو
دیگرم حوصله بر گردش ایّام نبود
نغمهی ِ دلکش تار و نفسی از دلِ زار
حیفْ آن شب نفحاتِ خوش خیّام نبود
چونکه جُز مِهر تو ننْشست به سودایِ خیال
انتظارِ ستم از ، چون تو نکونام نبود
من که " سودای سَرِ زلف تو پختم به خیال "
پاسخم جُز به سر دِشنه و صَمصام نبود
من دعا گفتم و از چنگ تو خونین رفتم
الغرض ، پاسخ این ادعیه دشنام نبود
این تطاول که به «ایمان» شده در صورِ فلک
باورش بر زحل و زهره و بهرام نبود
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.