يکشنبه ۲۷ آبان
لعبت طناز شعری از همایون فتاح(رند)
از دفتر شعرناب نوع شعر دلنوشته
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ۰۶:۳۹ شماره ثبت ۴۶۹۹۰
بازدید : ۵۵۹ | نظرات : ۵۲
|
دفاتر شعر همایون فتاح(رند)
آخرین اشعار ناب همایون فتاح(رند)
|
لعبت طناز
دانم که یکی لعبتکی بود به شهری
چشمان خلایق همه اندر برورویش
ازشوفروازموفر و ازترک و مسیــحا
بودندهواخواه وی اندر ســــرکویش
بزاز بدادی بویش چـــــــــادر ارزان
بقــــال نخودلپه واز نقــــــــل نکویش
عطارزیک سوهمه مشک ختن خویش
میکرد عطاهــــــا که زندعطر بمویش
القصه که هرکس بطریقی بدوصددام
گسترده مگرتاکه چشد جـــام سبویش
از بهر خدا عـــــــابد وارسته در آن بین
بد منتظــر آنجــــــا زپی سبقت گویش
چون طبع عطاهــــا نبدش مردک عــابد
کردعرصه بوی تنگ زهرسو،همه سویش
گفت آمده ام بهر ذکات و همه خمســم
گر می ندهــــی حد تو بد حکم نکویش
آن دلبرک از ترس حدود آمده دلــــریش
عابد زرضــــا خنـــده بزد رفت بسویش
بخشید بوی بهر شبی خمس و ذکاتش
پس در بغـــل آورد شدآنگاه چو شویش
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.