دفاتر شعر محمد رسول باوندپور
آخرین اشعار ناب محمد رسول باوندپور
|
[b][color=#341473][center]هان , بهر ِ چه در گيتي ِ ويرانه بكوشي ؟
خود بين بشوي , جامه ي شاهانه بپوشي
ديوانه تويي , گر كه در اين خانه بجوشي
روزي سخنم دان , كه غريبانه خموشي
اين چرخ و فلك , يار ِ وفادار نماند
در دفتر ِ مشقش , دل و دلدار نداند
از تربت ِ جدّت , قدحي منزل ِ خيل است
آرامگهش , در خطر از حمله ي سيل است
محتاج ِ تو از بهر ِ دعايي چو كميل است
مهمان ِ ملخ ها و سه صد مور و رتيل است
پس كو همه ي باغ و عمارات و منالش
تقديم نمود آن همه بر قوم و عيالش
عطشان ِ فلك هستي و گويد كه شرابم
آخر بزند خنده به ريشت كه سرابم
عالم شده مهمانم و من خانه خرابم
استاد ِ ز دين كندن ِ شيخان و شبابم
پس گويمت از عمق ِ دل اي چرخ ِ فسانه
بر معرفتت , لعنت ِ روزانه روانه
نيكو عملي كن كه جهان نقش ِ بر آب است
همراه ِ تو در زير ِ زمين , كار ِ ثواب است
چون طفلي و اين ساحر ِ مكّار , حباب است
شاهم كه شوي , عاقبتت قعر ِ تراب است
بشنو ز (رسول) اين سخنش را به دل و جان
هر شامگهت را , شب ِ جان دادن خود دان [/center][/color][/b]
|