سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
    22 شوال 1445
      Tuesday 30 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        سه شنبه ۱۱ ارديبهشت

        چرخ فسانه

        شعری از

        محمد رسول باوندپور

        از دفتر حسرت نوع شعر

        ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ ۱۳:۵۲ شماره ثبت ۴۶۴۲
          بازدید : ۱۱۱۵   |    نظرات : ۱۹

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر محمد رسول باوندپور

        [b][color=#341473][center]هان ,  بهر ِ چه در گيتي ِ ويرانه بكوشي  ؟

        خود بين بشوي ,  جامه ي شاهانه بپوشي 

        ديوانه تويي ,  گر كه در اين خانه بجوشي 

        روزي سخنم دان ,  كه غريبانه خموشي 

        اين چرخ و  فلك ,  يار ِ وفادار نماند 

        در دفتر ِ مشقش ,  دل و  دلدار نداند 



        از تربت ِ جدّت ,  قدحي منزل ِ خيل است 

        آرامگهش ,  در خطر از حمله ي سيل است 

        محتاج ِ تو از بهر ِ دعايي چو كميل است 

        مهمان ِ ملخ ها و سه صد  مور و  رتيل است 

        پس كو همه ي باغ و عمارات و منالش 

        تقديم نمود  آن همه بر قوم و  عيالش 



        عطشان ِ فلك هستي و  گويد كه شرابم 

        آخر بزند  خنده به ريشت كه سرابم 

        عالم شده مهمانم و  من خانه خرابم 

        استاد ِ ز  دين كندن ِ شيخان و  شبابم 

        پس گويمت از عمق ِ دل اي چرخ ِ فسانه 

        بر  معرفتت ,  لعنت ِ   روزانه     روانه 



        نيكو عملي كن كه جهان نقش ِ بر آب است 

        همراه ِ تو در زير ِ زمين ,  كار ِ ثواب است 

        چون طفلي و  اين ساحر ِ مكّار ,  حباب است 

        شاهم كه شوي ,  عاقبتت قعر ِ تراب است 

        بشنو ز  (رسول) اين سخنش را به دل و  جان 

        هر شامگهت را ,  شب ِ جان دادن خود  دان  [/center][/color][/b]
        ۰
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0