جمعه ۲ آذر
برای دختران کوبانی شعری از امیرحسین مقدم
از دفتر حضور دوباره نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ شنبه ۷ فروردين ۱۳۹۵ ۰۷:۵۲ شماره ثبت ۴۵۸۶۶
بازدید : ۱۳۳۳ | نظرات : ۱۹
|
آخرین اشعار ناب امیرحسین مقدم
|
برای دختران کوبانی
تو بزن زخمه به تنبور ، نوا ، شور شده
ناله سبز وطن ، قصه ی بی نور شده
تو بزن زخمه به تنبور ، نه ، بر زخم تنت
تنت از زخم زمان ، زخمی و ناسورشده
دختر کورد تنت زخمی کوردستان است
چشم تاریخ به زخم تن تو کور شده
گردن آویز تو امروز قطاراست ، فِـشنگ
ای کَـژال ازچه سبب ، عشوه تو زور شده
گرچه در دلبری از جمله سزاوارتری
دلبری کردن تو ، بعله به دستور شده
نازنین ، چشم تو افسانه ی افسون ساز است
این دو تا معجزه از جهلِ که ، مستور شده
بوسه بر صفحه پیشانی تو خواهم زد
تا که پیشانی ام از مِـهـرِ تو مَـمـهـور شده
جای خُم ، اسلحه داری ، ز چه من مست شدم ؟
خون سرخ تو شراب و مِی انگور شده
مستی خون توامروزچه کارستان کرد
خبر فتح بده ، نغمه که ماهور شده
دختر کورد خوشا غیرت جانانه تو
چشم هر دشمن از این هیبت تو کورشده
#امیرحسین_مقدم
5شهریور 94
|
نقدها و نظرات
|
شعریک زور جوان مانا بن و سر برز دسو خوش جمیله گیان قضاود لم | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
خون سرخ تو شراب و مِی انگور شده
مستی خون توامروزچه کارستان کرد
خبر فتح بده ، نغمه که ماهور شده
دختر کورد خوشا غیرت جانانه تو
چشم هر دشمن از این هیبت تو کورشده
هزاران درود
عالی بود