يکشنبه ۲۷ آبان
دو نوشته مسابقه شعری از سجاد ربانی
از دفتر خیال نوع شعر سپید
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ۱۹:۴۹ شماره ثبت ۴۴۸۶۳
بازدید : ۳۱۱ | نظرات : ۱۷
|
آخرین اشعار ناب سجاد ربانی
|
دو نوشته ی من در مسابقه یک عکس و یک سپید.
ممنونم از تمامی عوامل مسابقه
سوم شدن به حق بود ؟
" جنین های سقط شده "
به آخرین فریادی که توی سرم
می زند !
جنین درون من داد می کشد
فریاد می کشد !
آه می کشد !
دست مرا می گیرد
دلش خون می کشد !
چه کنم با این دموکراسی غلط
که جنین من عاقبت سقط خواهد شد
جان خواهد داد
به پای تمام سیاست ها
و از یاد برده خواهد شد
انسانیت ها ...
-------------------------------------------
"ماهی تُنگ بلور "
با صدای بلند می گویم آزادی !
پدرم می گوید :
پسرم به دنبالش نرو
آخرش تلخ است
مادرم می گوید :
چیزی نمی دانم
سکوت می کنم
خواهرم می گوید :
آخرش نابودی ست
آن جاده هاست که به خیابان آزادی و برجش ختم می شود
وگرنه حرف ها باید بغض بمانند ...
و برادرم سر در بازی خود گوشه ای نشسته
با خودم فکر می کنم
توی دلم می گویم :
آزادی برایم مثل ماهی تُنگ آب است
اگر بخواهم از این زندان سر باز زنم
آخرش خفگی ست
آنقدر از اینجا به آنجا می پَرم
تا خسته شوم
کَپِه ی مرگم را بگذارم
چشمانم را آرام ببندم
و چیزی نگویم ...
" سجاد ربانی "
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.