حجم سبز نور...(نذر امام حسن عسگری علیه السلام)
تمام سایه های سرد و وحشی
ز حجم سرد ِ نورت می هراسند
عجب نبود اگر خفاش ها هم...
زخورشید حضورت می هراسند
تو را موسوم در تاریخ ِ هستی
به روز آفرینش قلب ! کردند
وهر جا مهر و عشق و دوستی بود...
به سوی ِ قلب ِ عالم جلب کردند..!
ازل تا عرش اعلا آفریدند...
جهان از نور حیدر منجلی بود
در آنجا یازده خورشید تابان...
به دور شمس مولانا علی بود...!
تجلایی که جاری بود آنجا...
ز نور ِ جمله انجم برتری داشت
تجلا در تجلا در تجـــــــــــــلا
قمر خورشید روی ِ عسگری داشت
کسی را که خدا داند امامش...
چه غم گر جاهلی انکار سازد...؟
کسی را که خودش را می زند خواب...
توان آیا کسی بیــــــــــــــــــــدار سازد؟؟
نشانی مزارت گشــــــــــــــــــته تخریب...
ولی تو ! جـــــــــــان ِ جاریّ ِ حیاتی !
صراط المــــــــــــــستقیم ِ عاشقــان و...
ز هــــــــــــــــــرم آتش دوزخ براتی...!
عزیز عــرش و فــــرش و لوح و کرسی
امیـــــــــــــــــــر عرصه های آسمانی!
میا ن سینه های گــــــــــــــرم ِ عاشــــق
تو ای روح ِ خــــــــــــدایی جــــا ودانی
به ظاهــــــــــــر گرچـه در خــاکید اما...
تمامی جان ِ جـــــــــــــاری حیا تـــــید !
تمـــــــــــــامی علـــت ِ بـــــــود و نبودید
تمــــــــــــــــــامی عامل صبر و ثبا تید
به چشم ِ عا قلان ! پر خاش تنهـــــــــــا
دلـــــــیل عجــــــــــز افراد از جوابست
به لطف ِ منطق گویای شیعــــــــــــــــه
تمــــــــــــــام ِ نقشـــه ها نقش ِ بر آبست
ز عاشق بشنو این نغــــــــــــز ِ مثل را
همیـــــــــــشه منطــــق دیوانه سنگست
وگـــــرنه در کجـــــا منظـــــومه ها را
به خورشید جهـــــــان آرای جنگست؟؟
...وفردا می دمد خورشید موعود(عج)
که کار او فنــــــــــــــای انجماد است...
و طبق وعده ی ِ دادار منـــــــــّا ن
تمام هستی اش در انقـــــــــــــیاد است
خرداد86.محمد علی جعفریان(عاشق)
در زمان تخریب حرمین عسگریین سروده شده