سه شنبه ۲۹ آبان
|
دفاتر شعر حسن درویشی (درویش)
آخرین اشعار ناب حسن درویشی (درویش)
|
گرچه مردن بی دلیل و بی سبب مرسوم نیست
من که میمیرم برایت خوب من معلوم نیست؟
میکشی تک تک تمام عاشقانت را ولی
رحم کن حوا،که جزمن آدمی مظلوم نیست
گاه ترشی میکنی و گاه شیرین میزنی
این ملس بودن به کام تلخ من مفهوم نیست
یک جهان درحسرت لبهای خونریزت ولی
هیچ محتاجی زلبهایت چومن محروم نیست
بین محکومین اعدامی در بندت کسی
مثل من دربند گیسوهای تو محکوم نیست
دل چه میدانست شیطان،مست ازبوی توبود
عاشق بیچاره که فرزانه و معصوم نیست
چشم تو درد است،اما دیدنش بر ما دوا
چشم های نازتو آنقدرها هم شوم نیست
من زبان شاعرانم در تمام دوره ها
هیچ دیوانی بدون چشم تو منظوم نیست
حسن درویشی
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.