ولادت است خـــــدایــــا ولادت نــــور است
سعـادت است کریمـا سعادت و شور است
زمین و هرچه در آن است فدیه ی قَدمش
جهان و هرچه درآن است هدیه ی کَرمش
عجــب تـلالــــؤ نــوری از آسمــــان آمـــــد
عجــب کـرامت و شوری به ارمغــان آمــد
هـــزار حـور و مــلاءک ،صـــلا زنـــان گفتند
درود و هر چه سلام است ،از جنان گفتند
درآمــدند به سـجده، ستــارگان بــا مـــاه
که برتر از مـه و خورشید آمـد از درگـــاه
رسولِ خاتم ادیان ، رسول پاک و امیـــن
رسید معجز دیـــگر از آسمان به زمیـــن
ز صبــر نوح چو بهتر به صــدق ابراهیــم
که وصــف او نشناسیـم و ،اوّل راهیـــم
دم مسیح نــگر هم عصـــای موسی را
به عـــلم وحــلم تو گویی، تمام دنیــا را
محـّمد است رسـول و عـلی ولـی الله
که جمـله پـرتو نـور است آن کلام االله
به وصف و عزّ و کمالش نگنجد این کلمات
نثــار روح و جـمالش سـلام و هر صــلوات
هـزار نکـته بمــاندو غــزل به پـایان بـُــرد
نگفت صـــالح و نــزد غــزلســرایان بــُرد
فرهنگ باریکانی (صـالح)
سروده بتاریخ
7/10/94
مصادف با ولادت فخر عالم امکان محمد مصطفی (ص) و امام صادق (ع)
درود استادبزرگوارم
بسیارزیبا بود