سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

سه شنبه 28 فروردين 1403
    8 شوال 1445
      Tuesday 16 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        سه شنبه ۲۸ فروردين

        شکوه شقایق

        شعری از

        جعفر محمدی (ضمیر)

        از دفتر سرگشته در باد نوع شعر غزل

        ارسال شده در تاریخ شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ ۲۰:۳۵ شماره ثبت ۴۰۳۲۱
          بازدید : ۶۲۲   |    نظرات : ۴۳

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه

        تویی که ناطقِ قرآن و مرد ایمانی
        تویی شکوه شقایق تو غرق عرفانی
        تویی که مهر عطوفت به پیش تو خجل است
        هر آنچه بوی محبت دهد تو همانی
        یتیم نوازی تو شهره است در همه عالم
        به روی شانه تو گندم است یا جو و نانی
        به رغم مهر فراوان به کودکان یتیم
        برای کافر ظالم به سان پیکانی
        چنان تو غرق نمازی که تیر ز پات در آرند
        نه سوزشی نه گدازی نه ناله ای نه فغانی
        تویی مدافع مظلوم و دشمن ظالم
        تویی عدالت مطلق تو شیر یزدانی
        چو ذوالفقار در آری به رزم دشمن دون
        هزار مرحب و عمرو را کنی تو قربانی
        تعجبم همه این است ای شجاعت و مردی
        میان چاه چرا گریه ، ماه کنعانی
        همین که قلعه خیبر ز جای برکندی
        ستارگان سماوی به نور افشانی
        اگر چه او خلیفه است و صاحب قدرت
        نشسته روی گلیم و حصیر ارزانی
        ندانمت که چه ای و ندانمت که که ای
        فقط شده است مسلم که ما تنیم و تو جانی
        بود ضمیر دل ما ز عشق تو لبریز
        شفیع جمله ما باش پیش ربانی
        قبول کن ز من این شعر و عذر ما بپذیر
        چنان که هدیه ز موری گرفت سلیمانی
        سروده به تاریخ 1385/7/29
        ۷
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0