يکشنبه ۲۷ آبان
زندگی چیزی به جز اجبار نیست... شعری از مسعود مسجدی اصفهانی(ساعی)
از دفتر شعرناب نوع شعر مثنوی
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ۱۶:۴۴ شماره ثبت ۳۹۵۹۸
بازدید : ۵۵۲ | نظرات : ۹
|
دفاتر شعر مسعود مسجدی اصفهانی(ساعی)
آخرین اشعار ناب مسعود مسجدی اصفهانی(ساعی)
|
آسمــــــان دیــــــده ام بـــــــــارانی است
غـــــــم درون سینه ام زنــــــــدانی است
***
چهــــــره ام افسرده و غمـــگین و سرد
در دلــــــــــم آتشـــفشانی پـــــــــر ز درد
***
سینه ای دارم پـــــــر از درد فــــــــراق
کز برایش مــــــــرگ بــــاشد اشتیــــاق
***
کـوچ از ایــــن دنیای فـــــانی و فـــریب
آرزویش بوده چــــون گشته غــــــــریب
***
مهــربــــانی رخـت بربست از دلــــــــــم
جان من پــــر شد ز کین و زجر و غــم
***
می زنـــــــــم بـر صورتم هــــر دم نقاب
خنده تلـــــــخی که بـــــاشد چون سراب
***
زنــــــــــــدگی امـــــید واهی داشـــــــتن
کینه و نفـــــــرت به دلـــــها کـــــــاشتن
***
زنــــــدگی چیزی به جــــز اجبار نیست
کــــــام تلخی بـــــر دل خمـــــــار نیست
***
کـــــــوله بـــــارم پر زمعصیت، سیـــاه
پر شود هر روز و هــــر شب از گـنــاه
***
آســــــــــمان ابـــــری چشــــــــمان من
رنگ خون دارد مـــــثال جــــان مـــــن
***
چشمـــــــهایم پـــــر ز اشک دیـــــده ام
نیـــــست درمــــــــان دل رنجیـــــــده ام
***
شکـــــــوه ها دارد دلـــــم از زنـــــدگی
زنــــده بودن چیست جــــز بیهـــــودگی
***
هرچه بر این دل زنـــــم آخـــــــر نهیب
دل بکن از ایــــن همه مــــکر و فریب
***
گویدم افسوس و اف بـــــر این جــهان
دام تـزویر است و میـــــــل بی امــــان
***
می کنــــــــــــد دل را اسیر و مبتــــــلا
چون که گــــــــــردد مبتلا خـــــیزد بلا
***
گـــــــر که ایـن دل شد اسیر آن فــــنا
رخت بربنــدد زدل شـــــــــــکر و ثــــنا
***
عاقبت ایــــــن روزگــار نامـــــــــــراد
می دهد یــک ذره ایمــــــــان را به باد
***
مــــــــرغ جانم شد گرفتـــــــــــار قفس
پـــــر و بالش بسته در زنجــــــیر بس
***
کاش می شد مــــــرغ جانــــم می پرید
هرچه قید و بند از هـــــم می دریـــــــد
***
روزهـــــایم شب شدند و شب چو روز
نیست مهری بــــــــر دلــــــــم اما هنوز
***
می کشد ساعی از ایـــن دنـــیا عــذاب
چونکه آمــــــالش همه رفته بــــر آب
***
"" مسعود مسجدی(ساعی) ""
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.