از خليج هميشه آبي پارس ، تا خزر خطهء دليران است
بي سبب نيست نام اين وادي ، روي نقشه كنام شيران است
نخلهاي هميشه سبز و قشنگ ،راست قامت به خاك خرمشهر
رادمرد بلوچ ايراني ، ساكنِ خاكِ پاكِ ايرانشهر
آن دو تنب نگين آبي پارس ،كه چو خار است چشم دشمن را
مردمان غيور كردستان ،راستين طفل مام ميهن را
خاك شيراز و تخت جمشيدي كه هنوز از پدر نشان دارد
بي ستون و كتيبه دارا ، كه دو چشمش بر اين كيان دارد
زابل و خاك رستم و گودرز ، مشهد و خاك پاك فردوسي
رازي و بوعلي و فارابي ، اخوش و سيبويه طرطوسي
شير خوش يال سمبل صد قرن ، زندگي در حماسه و ايثار
مردماني بزرگ در كردار ،راست پندار و نيك در گفتار
شهر ري با تمدن كهنش ، رامهرمز نطنز و رفسنجان
آذرآبادگان و تبريزش ، كوي زرتشت و خاك باقر خان
شهر باكو كه تاج خاك من است ، مانده بيرون ز ملك اجدادي
چهار كنج قشنگ اين وادي ،شهرها كوچه ها و آبادي
همه باهم به قلب هومن و تو ،مي دهد يك هويت و معنا
نام ايران هميشه مي ماند ،جاودان بر سرير اين دنيا
هرچه که ازایران بگویی زیباست.
چون ایران زیباست.
وزبان فارسی زیباست
وشعرپارسی زیباست.
وشعرشمازیباست.
بااجازه،کپی کردم درکانال گنجینه
Ganjinesefid