پنجشنبه ۲۴ آبان
خواب بودم من شعری از محمد دهقان نيري
از دفتر شعرناب نوع شعر
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۸ تير ۱۳۹۰ ۰۳:۱۲ شماره ثبت ۳۶۸۶
بازدید : ۹۲۷ | نظرات : ۱۳
|
دفاتر شعر محمد دهقان نيري
آخرین اشعار ناب محمد دهقان نيري
|
خواب بودم من
باز گرگ درون
زوزه ي مستانه كشيد
باز بره ي چشم
از خواب پريد
گشت در دشت هوس
وپيش درّه ي ياد
از سر بيخبري
كرده چه بيدادگري
خواب بودم من
علف_ سرد درون خور
بسيار چريد
مستانه دويد
به هر بوته كه داشت طراوت به عيان
دست كشيد
بوسه ستاند
غمزه خريد
خواب بودم من
با كمك فكر نشخوارش كرد
بدنش ديد
پرده دريد
هوسش چيد
رفتن يار نديد
خواب بودم من
خواب درغفلت خويش
و دراين بيخبري
گنه رسيده به درون
و از روي دليل
باز به درگاه خدا
بيننده ي سِرّوسرا
گشتم چه ذليل
خواب بودم من
طاقم نيست دگر
چه كنم با
بره ي پا كرده به در
ديده را
چيده به سر
خواب بودم من
شايد بار_دگر
بايدكه بيدار شوم
ازاين غفلت خويش
بگيرم راه بازار خدا
منِ_بيچاره به پيش
بخرم كارد توكل
بكنم كله ي اين بره به كُل
تا كه روشن بشود
پيش شما
زوزه گرگ درون
هيچ ندارد جاي ترس
جان نگهدار ازازل(دهقان)
ذات_پاكش بود وبس
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.