سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 3 آذر 1403
    22 جمادى الأولى 1446
      Saturday 23 Nov 2024
        مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

        شنبه ۳ آذر

        سیمرغ عشق

        شعری از

        احمد رشیدی مقدم (گمنام)

        از دفتر دلسروده ها نوع شعر غزل

        ارسال شده در تاریخ جمعه ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ ۱۱:۲۸ شماره ثبت ۳۵۹۹۲
          بازدید : ۴۲۴   |    نظرات : ۱۹

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر احمد رشیدی مقدم (گمنام)

        سیمرغ عشق
        زعشقت ای صنم دیوانه گشتم
        زهر چیز دیگر بیگانه گشتم
         
        به جانم سیل عشقت گشته جاری
        مسیر سیل را جانانــه گشتم
         
        فدای کوه عشقت من بگردم
        من آن سیمرغ در افسانه گشتم
         
        تمام عاشقان در خانه عشق
        نمیپرسی چـرا بـی خانه گشتم
         
        هر آنکس خواستار چیز خاصی است
        فقط کوی تورا خواهانه گـشتم
         
        اگر مالک بود هر کس به ملکی
        فقیرم ؛ مالکی شاهانه گشتم
         
        به غواصٌی عشقت رو نهادم
        به دنبال یکـی در دانه گشتم
         
        صدف بنما تو ای دردانه عشق
        زغواصی کمی بیگانه گشتم
         
        به بحر عشق تو جائی گزیدم
        ته دریا چنان مـرجانه گشتم
         
        دل دیوانه آکنده زعشق است
        خریدار دل دیـوانـه گشتـم
         
        شراب عشق را در خـم نهادی
        به پای خـم یـکی پیمانه گشتم
         
        اگر عشق تو بلقیس است من هم
        به بال هدهدت آن نامـه گشتم
         
        بدان گنج تورا گمنام خـواهـد
        زوایای هـمـه ویرانـه گشتم .
         
        ۱
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        3