شنبه ۳ آذر
آواز فاخته شعری از رضا حیدری نیا
از دفتر شعرناب نوع شعر
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۲ تير ۱۳۹۰ ۰۵:۱۳ شماره ثبت ۳۵۶۱
بازدید : ۹۸۲ | نظرات : ۲۳
|
آخرین اشعار ناب رضا حیدری نیا
|
دوش میگفت به آواز خوش فاخته ای
که چرا دل به طرب بیش نپرداخته ای؟
به نوای دل خود گوش کن ای عاشق مست
ای که بیهوده فقط بر دل خود تاخته ای
گفتمش خانه عشق است دل و پر ز غمت
هیچ شادی مـَطـَلـَب از چو من ِ باخته ای
گفت گر عشق و غم اندر دل تو ممزوج است
زود ویران کنش آن خانه که بد ساخته ای
گر بیاید به دلت عشق به لطف ازلی
دهدت شور ِ لطیفی که تو نشناخته ای
گو چه باک است گر از دست شود بود و نبود
تو که این تور پی ِ سود نیانداخته ای
رو رضا باش و برون کن غم ایام ز دل
کین لواییست که بر سینه نیافراخته ای
سروده شده در زمستان 1378
|
|
۱ شاعر این شعر را خوانده اند
Guest
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.