دوشنبه ۲۸ آبان
لافِ محبـــــــــــت2 شعری از سلیمان حسنی(حامی)
از دفتر سلیمان حسنی نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ۲۳:۴۹ شماره ثبت ۳۴۶۴۰
بازدید : ۳۱۴ | نظرات : ۳۱
|
دفاتر شعر سلیمان حسنی(حامی)
آخرین اشعار ناب سلیمان حسنی(حامی)
|
کمرنگ شـده عشـق وصفــــاودلِ بی غش
ازفـــــرطِ ریـــــــا،قــــلبِ تــودرگیـــرِبـــلاشد
غمناک شـدی عاشق وعمریست که دورست
ازجــانِ تـــوشـــادی وچه بی شـورونــواشد
کـــــردارِتــوعاصی همه ازرویِ غــــروراست
جــــانت همــه پُرمعصیت وعیش وهـــواشد
افـــکارِپریشـــــــان ودلی پُــر،زِسیـــــــاهی
نــــورازرخِ تــــو بُـــرده وبی رنگ وجـــــلاشد
انســـــان که بُوَداشــــرفِ مخــلوقِ خــداوند
غـــــافل زِجهــــــانِ دگـــــروروزِجــــــزاشـــد
آن روحِ الهی که عـــطاکــــــرده به مــــا،ربّ
آلوده یِ رشــــک وحســـــدورنگ وریــــاشد
دل ، جـــــایِ توســـــل به خــــداوندِ تبـارک
مستمسکِ هـــــرنکته یِ بیجــــاوبجـــاشد
بایک دلِ بشـــــکسته ونـــــــومیدزِدنیـــــــا
بادیده یِ تَـــر،دســـت به دامـــانِ دعـــاشد
شـــــــــرمنده زِدرگاهِ خـــــــــداوندِکــــریمم
چـــــون زندگیم پُر،زِگناهـــــان وخـــطاشـــد
باکــــــوهِ معـــــــاصی وخـــــطاهایِ مــــکرر
این قــــامتِ من خُـــرد،دراین رخت وردا شد
هنــــگامِ رفــــاقت شــده بامـــــردمِ مخـلص
بـــــاید،زِفـــــــرومایه وآلــــــوده جـــــداشــد
گــــــــرطالبِ آرامــــــش وفـــــردوسِ برینی
بـــــایدمتــــوسل به کــــــرامـاتِ خــــداشـد
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.