گاهــی آدم می تــــوانـــد ثـــروت انــــدوزی کند
ثــــروت انــــدوزی بـــرای وسعــــــت روزی کند
کلّ حــــــقّ الله و حــــــقّ النّــاس را بــالا کشد
تـــازه بعــدش هــــم گدایی پیشه ، دریوزی کند
بـــود اگــر اهـــل سیـــاست بـا دیــــانت توامان
در نمـــازجمعـــه ها با خصــــــم کین توزی کند
تا که شــایــد جنـــگ درگیرد ، بخندد قــاه قــاه
بیــــن دامـاد و زن خـــود آتــش افــــروزی کند
بخــت اگـر برگشت از او ، در وزارتخــــــانه ای
تا که دولت را کنــد بــدنــــام ، خودسـوزی کند
گرازآتش داشت وحشت خودکشی در معبری
بــــا بـــه چنــگ آوردن یک ژ ســه یا یوزی کند
گاهی آدم می تواند بـی خیــال خــــودکشـی
پیش دست همســـر خــود ، کارآمــــوزی کند
یعنی اینکه صبــــح چون بیدار شد از خواب ناز
بعد سبــــــزی پاک کردن ، مشق گلدوزی کند
الغـــرض بــا زن نشستن یــا ز دنیـا دک شدن
بهتـــر اســـت از آنکــه آدم کار پفیــــوزی کند.