جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر علی اصغر اقتداری (حرمان)
آخرین اشعار ناب علی اصغر اقتداری (حرمان)
|
خیمه ها تشنه بود و سقّا نیز
دشت افسرده بود و صحرا نیز
هر زبان آب را صدا می کرد
چشم ها با زبان ایما نیز
آسمان بر زمین عطش می ریخت
نخل های بدون خرما نیز
غیرت علقمه به جوش آمد
غیرت شیر مرد هیجا نیز
کوه دردی به شانه اش جا کرد
موج دردی به دوش دریا نیز
رو به شط فرات راه افتاد
در پی اش التهاب دل ها نیز
آمد و اشک او در آب افتاد
اشک دریا به چشم سقا نیز
هق هق آب ، مشک را پر کرد
تشنگی تار و پود او را نیز
پشت بر آب و آب از او مبهوت
قدسیان در شگفت و دنیا نیز
کوثر عشق تشنه راه افتاد
همرهش اسب باد پیما نیز
ناگهان کینه ها به جوش آمد
خشم آن ذوالفقار گویا نیز
تیر بیداد بر تنش بارید
بر سرش تیغ های بُرّا نیز
دست های کریم او بر خاک
جا گرفتند و قدّ رعنا نیز
تیر در چشم های او جا کرد
در دل مشک پُر تمنا نیز
آب دیگر به خیمه ها نرسید
پیکر خون فشان سقا نیز
بعد از آن هر قصیده خونین شد
غزل شاعران شیدا نیز
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.