به نامِ آنکه رحمن ورحیم است
به احسان عادت وخُلقِ کریم است
به نام خالق عشق وشهادت
که بنماید مرا راه سعادت
هرآنکس سربه معشوقش سپارد
ازاین دنیای فانی دل بدارد
مبادا وا بمانیم ازشهیدان
مبادا رو بگردانیم از ایشان
شهیدان سالکِ خونِ حُسینند
عَلَم دارانِ آن پیرخُمینند
شهیدان شمعِ تاریخ و زمانند
چو قلبی دائماً خون می رسانند
شهیدان گوهر دُر دانه بودند
مَیِ نابی پُرو پیمانه بودند
شهیدان محفل آرای بهشتند
به خونِ دل پیام حق نوشتند
زِثارَالله حُسین الگو گرفتند
کنارِساحلش پهلوگرفتند
شرابِ عشق وایمان سرکشیدند
به رگهای زمانه خون دمیدند
شهیدان راخدا گلچین نموده
جهان ازخونشان آذین نموده
خمینی با صفاشان مروه ای داشت
که در مهرو وفاشان شروه ای داشت
گرفتارِ رُخِ دلدلار بودند
ولی را لحظه لحظه یار بودند
به شبها عابِدو دَر روزچون شیر
نموده رَمیِ کُفّاراز دَم تیر
طَلا بودندو ذوبِ در ولایت
شهادت آروزشان درنهایت
وصالِ حق تعالی برگزیدند
ملاقاتی چه زیبا برگزیدند
خریدند آبروی پاکِ ایران
تمامِ هستی ام مدیونِ ایشان
غلامرضا مهدوی