شبِ قدر
ای قلبِ من بیدار بمون ، وقتِ دعا وقتِ نماز
لیلة القدر اومده ، با صیقلِ دلها بســـــــاز
***
مسجدِ کوفه نیمه شب ، محرابِ اون خونی شده
شیر خدا دستِ گدا ، قربون مهمونی شـــــده
***
زخمِ سری قطره چکان ، عدل حسن می طلبه
قلبِ امیر مومنان ، در حسرت خود می تپـه
***
فرزند ملجم بی خبر ، فریادِ کفرش اومــده
در رکعتِ یار رسول ، ضربه به مولا رو زده
***
شبِ نزولِ سوره ها ، شبِ صعودِ هر دعــا
بر سینه ی پاک نبی ، قرآن فرستاده خدا
***
یه شب ثوابش می کشه ، از هر هزار ماهِ دگر
قرآن بخوون یادِ جزا ، بیدار بمون ای رهگذر
***
جاسم ثعلبی (حسّانی) 27/04/1393 / 2014-07-17
هدیه الی مدیر الموقع و کل زملایی
ابوذیات عید الفطر 93
مجازر حدثت ابغزه و لا عـــــید
او ذهب گلبی ابحلم ناصر ولا عید
بعد ما افرح ابسفره و لا عیـــــد
اعید یوم ربی ایحن علیــــــه
***
الولف دمر ثنایا الحب و عیده
او گطع حبل الوصل بیده و عیده
فضل ماله علی واهتم واعیده
تعمد بالخطاء او یضغط علیه
***
وحق بیت القدس وارضه و ناسه
ابحزن غزه انختم عیدی و ناسه
تضل تذکار حسراته و ناسه
العرب ما تخشی صولات المنیه
***
ارید انزع حزن گلبی واحیله
ابحساب العید ارحبله و احیله
اظن گلبی النصر ضافه و احیله
او یضل تذکار عیده ایسر علیه
***
هله ابعید الفطر سرنه و جانه
ابنار الفرح سهرنه و جانه
اشتظن ایامه بهجه النه و اجانه
یلم احباب ما تلتم سویه
***
هله ابعید الفطر من هل و هلهل
او جعل دار الفرح محفل و هلهل
ابمضایفنه الستر حلحل و هلهل
او یطفی النار برموشه الزهیه
***
جاسم ثعلبی (حسّانی) 03/05/1393
2014-07-24